دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

خاطرات نوروز 1399 فروردین و اردیبهشت

در نوروز 1399 سعی کردم آموزش و مهارت های خود را بالا ببرم . از شبکه آموزش شروع کردم و برنامه های من می توانم . راهش اینه را دیدم . برنامه  های فوت و فن هک کم و بیش می دیدم .  روز اول فروردین :

منزل پدرم رفتیم و ناهار اونجا بودیم .

روز دوم فروردین :

تماشای سریال های تلویزیونی

ساخت لانه برای نوعا و قرار دادن لانه در قفس

منزل علی آقا رفتیم و دیماج و هندوانه گرفتیم و آوردیم خانه .

عیدی هم گرفتم .

روز سوم فروردین :

مطالب شبکه آموزش را دیدم و از موتور خودرو بازدید کردم .

شام منزل علی آقا جوجه بروستد خانگی خوردیم .

عصر جدید تماشا کردیم .

پرداخت قبض موبایل

روز چهارم فروردین :

آموزش سپر سازی را از شبکه آموزش دیدم .

تماس با اداره برق برای خرابی روشنایی داخل کوچه .

آموزش زبان فرانسوی از آپارات .

یادگیری نحوه پارتیشن بندی و نصب ویندوز هارد داینامیک است .

روز پنجم فروردین :

تماشای آموزش تراشکاری سرسیلندر از شبکه آموزش

تعویض یوروستومی پدرم

خرید گوجه 10000 خیار سه کیلو 10000 پیاز 12000 عسل برادران 38500 و رب گوجه مکنزی 10000

واریز پول به حساب رفاه

روز دهم:

آموزش تعمیرات پرینتر - نحوه پرکردن تونر در کارتریج - فروردین 1399

تعمیر تخصصی موتور خودرو

ابتدا موتور عیب یابی می شود .

ایراد موتور تشخیص داده می شود . از پیستون ها است .

سیلندر روی استند نگهدارنده موتور قرار می گیرد و با آچار بوکس جغجغه میل لنگ باز می شود .

زیر میلنگ یاتاقان قرار دارد که بررسی می شود و اگر خراب بود تعویض می شود .

پس از تعویض قطعه خراب ، با دقت بالا و آچار ترک میلنگ و سیلندر بسته می شود .

کارگاه تعمیرات باید به ابزارهای مورد نیاز و جدید مجهز باشد و کار گروهی در کار به علاوه تجربه و دانش خیلی مهم است .

روز یازدهم :

تماشای آموزش پرورش اردک

قیمت هر اردک 120 هزار

خرید سیب - پرتغال - خیار - هویج - ماسک - محلول ضدعفونی نیم لیتری 14500

شام منزل علی آقا و گوشت گردن گوسفند خوردیم.

حمید آقا تماس گرفت با خط همراه اول اعتباری و عید را تبریک گفت

روز دوازدهم :

آشپزی برای ناهار و شام

تماس تلفنی با سعید و مصطفی دوستان قدیمی

روز سیزدهم :

آموزش پرورش و تکثیر گل - بنفشه آفریقایی - شبکه آموزش

روش کار این است که با کاتر تمیز ساقه برگ گل بنفشه را ببرید و در خاک بگزارید .

در بشقاب شن بریزید و آب و آنگاه گلدان را در روی شن بگزارید . گل بنفشه و پامچال به رطوبت نیاز دارد .

بر روی برگ های گل شمعدانی آب نپاشید .

روز چهار دهم :

آموزش برش مرغ به سبک رستوران ها

آموزش قطعه کردن مرغ - روش سرآشپز جعفری

نحوه پاک کردن مرغ را علی آقا به من یاد دادند .

شام منزل علی آقا جوجه بروستد خوردیم .

شکوفه خانم چند کتاب برای مطالعه به من دادند .

روز پانزدهم :

مطالعه کتاب اعتماد به نفس

مشاهده آموزش تعمیرات یخچال از شبکه آموزش - من می توانم

برای اینکه موتور یخچال را تعویض کنیم باید موتور را از رله جدا کنیم . اگر موتور خراب باشد با وصل کردن آن به برق موتور روشن می شود در غیر این صورت صدای زنبوری می دهد .

رادیات همان کندانسور هست که در بعضی یخچال ها در پشت قرار دارد و در بعضی یخچال ها در کنار موتور قرار دارد و با یک فن خنک کننده . در بعضی یخچال ها هم کندانسور به صورت صفحه ای می باشد در داخل یخچال .

روز شانزدهم

گل آرایی و گل فروشی

آموزش تعویض کارتریج تونر پرینتر اچ پی

آموزش تعویض کارتریج تونر رنگی پرینتر اچ پی

تمیز کردن فیلتر کولر گازی ال جی خانه .بالاخره دریچه جلوی کولر را بالا زدم و فیلتر را بیرون آوردم . چه قدر کثیف بود . واقعا نیاز به شستشو داشت . در جایی خونده بودم که هر چه قدر فیلتر کولر گازی تمیز باشه ، راندمان کولر بالا میره و سرمای بهتری به منزل میده و مصرف برق را هم کاهش میده .

17 فروردین

آموزش تعمیر دی وی دی رام کامپیوتر که شامل باز نشدن درب ، نخواندن دی وی دی هست.:مرجع  سایت علم فردا

آموزش تعمیر دی وی دی توسط آقا ابوالفضل

به نقل از سایت علم فردا می توان با تمیز کردن موتور دی وی دی را با کنداکت شور چرب یا الکل عیب نخواندن دی وی دی را حل کرد . در بالای موتور سوراخی قرار دارد که از آنجا می توان الکل را داخل موتور ریخت . همچنین تمیز کردن لنز با پنبه هم می توانید انجام بدهید . برای مشکل باز نشدن درب دی وی دی رام باید تسمه را عوض کنید . تسمه بعد از مدتی چرب یا خراب می شود و درب باز نمیشه .

در خصوص خرید دوچرخه و مدل های آن تحقیق کردم و فهمیدم که یک شرکت هست از آمازون دوچرخه خرید می کنه و به آدرس شما می فرسته . کمی فکر کردم  و دیدم این همه مردم در شهر و دوچرخه فروشی شهر خود و یا گمرگ تهران خرید می کنند و به این نتیجه رسیدم که حضوری در شهر خودم بخرم بهتر است .

خلاصه به سایت دیوار مراجعه کردم و پس از مکالمه با فردی که دوچرخه اورلود را برای فروش به مبلغ 3700 گزاشته بود به این نتیجه رسیدم که در خرید دوچرخه جدا از برند به کیفیت قطعات توجه کنید . دنده شیمانو خودش چندین رده قیمتی دارد که  از ارزان به گران عبارتند از :

1-تورنی2-التوس-3-آسر-4-آلویو5-دئور-6-slx

همچنین سیستم ترمز معمولی کار سیستم هیدرولیکی را انجام میده .

زین و رکاب و لاستیک آپشن هستند و چه قدر جنس خوبی داشته باشند ، برای راحتی دوچرخه سوار هست .

ویدئوی آقای سبحان واحد را تماشا کردم که به تماشای فیلم های آموزش استاد شریف بختیار توصیه کردند و اینکه روی منبع تغذیه سعی کنید خوب مطالعه کنید و عیب یابی بلد باشید تا تعویض قطعه به صورت تجربی . این موجب موفقیت بیشتر شما در کار می شود .

منزل پدرم رفتم و برای آنها سیب 7500 و پرتغال 6000 و نارنج 2500 خریدم و بردم برای آنها .

برنامه روبیکا را روی گوشی اپل نصب کردم اما موفق نشدم تا اینکه به صورت وب انجام دادم برای آنها .

نصب ویندوز سرور 2016 روی سرور سوپر میکرو

شام منزل علی آقا و فیله مرغ

مذاکره تلفنی با یک نفر در خصوص خرید دوچرخه . در شهر قزوین که گفت برندهای جاینت - مریدا - اسکات - فوجی - ژیتان  بخرید و ترمز هیدرولیک باشه . در سایت های شیپور گفت می توانید بخرید و وقتی رسید پستی را برای شما فرستاد پول را برای او واریز کنید .

بارش باران از شب تا صبح

12 اردیبهشت

شام منزل پدرم با جواد آقا و مرغ پلو خوردیم

باز کردن قفسه از انبار جواد آقا و نصب در انبار خود

فروشگاه ایرانیان و خرید لباس برای مادر و خواهر- ایرانیان تا ساعت 2 بعد ازظهر بازه و عصر هم از 4 تا 10 شب هست .

مشاهده تعمیر کتری برقی از شبکه آموزش

14 اردیبهشت

یادگرفتم که چطوری پیامک های تبلیغاتی ایرانسل را لغو کنم . باید کد ستاره 800 مربع را بزنیم .#800*

بعد می توانیم پیامک های تبلیغاتی  را لغو کنیم . اگر گوشی هوشمند دارید با نصب برنامه ایرانسل من ، در بالای صفحه روی سه خط کلیک کنید و وارد تنظیمات شوید و تنظیمات پیام های دریافتی هم می توانید انجام دهید .

معاینه فنی مرکز شهید رجایی روز های فرد  خودروهای پلاک فرد و روزهای زوج خودروهای  پلاک زوج را معاینه فنی می کند .

ساعت کاری در اردیبهشت من تماس گرفتم تا ساعت 13 گفتند اما مرکز معاینه فنی بیدستان تا ساعت 16 . قیمت حق معاینه فنی تکسوز 37000 تومان می باشد . شماره تلفن مرکز معاینه فنی شهید رجایی 02833578242

شماره تلفن مرکز معاینه فنی بیدستان 02832322333 می باشد .

17 اردیبهشت :

برای سوراخ کردن دیوار از مته الماسه استفاده می شود . مته الماسه مناسب دیوار است . باید یک لیوان آب در کنار خود داشته باشید تا پس از دریل کاری مته را خنک کنید . همچنین کمی باید دریل را فشار دهید تا سوارخ انجام شود . حالت چکشی را روی دریل توجه داشته باشید .

19 اردیبهشت

آموزش باز کردن یا تعویض سی دی رام لپ تاپ سونی .

باز کردن دی وی دی رام لپ تاپ

آموزش پیدا کردن رمز وای فای از طریق کامپیوت و مودم و لپ تاپ و ویندوز

آموزش پیدا کردن رمز وای فای از طریق موبایل

20 اردیبهشت

کامپیوتر علی  را درست کردم . کابل مونیتور را اشتباهی به پورت کارت گرافیک آن بورد زده بود و تصویر مونیتور ظاهر نمی شد . رمز وای فای را یادش نبود چیه . مودم تی پی لینک را به کامپیوتر وصل کردم و از طریق گزینه  interface setup  تونستم به رمز ذخیره شده دستیابی پیدا کنم . بلندگوی کامپیوتر هم راه افتاد و کار کرد .

ویندوز کامپیوتر مبینا را عوض کردم . برنامه ها به کندی اجرا می شد و درایور کارت صدا پریده بود .

افطاری و شام منزل اکبر آقا بودیم . خورشت قیمه خوردیم .

آموزش باز کردن لپ تاپ  دل مدل 5110

در مورد نصب ویندوز به صورت uefi  مطالعه کردم و این مطالب را یاد گرفتم .

uefi سیستم جدیدی است برای نصب ویندوز که دارای مزایایی مثل سرعت بالا و ایمن در مقایسه با روش قبل تر از خود می باشد . اما باید مادربورد کامپیوتر یا لپ تاپ از uefi  پشتیبانی کند .

بعد از اینکه مطمئن شدید مادربورد از ویژگی uefi  پشتیبانی می کند باید فلش مموری خود را به uefi  تبدیل کنید . فایل iso  از ویندوز هم نیاز دارید با برنامه rufus .

بعد از اجرای برنامه rufus  و انجام تنظیمات مورد نظر بر روی فلش ، فلش uefi  ساخته می شود و باید در تنظیمات بایوس مادربورد بوت از روی فلش یا دی وی دی را انتخاب کنید .

از کجا بفهمیم که ویندوز روی لپ تاپ به صورت UEFI  نصب شده است ؟

موقع نصب ویندوز پارتیشن های recovery , primary , msr , system  داریم .

کافیست هر چهار پارتیشن را یک به یک پاک کنیم و مجددا فضای ایجاد شده را پارتیشن بندی می کنیم . در این حالت باز هم چهار پارتیشن ایجاد می شود . کمک گزینه primary  که برای ویندوز است ، می توان ویندوز را نصب کرد .

مراجعه به بازار و خرید میوه و سبزی برای افطاری امشب

مراجعه به بیمه دانا و بیمه کردن ماشین . مبلغ 740 هزار

علی آقا و پدرم و محبوبه شام منزل ما بودند

افطاری منزل علی آقا

شبکه رک عمران قطع بود که با مرتضی وصل کردیم از پچ پنل . پورت 19 سیسکو وصل شد .

دوچرخه سواری

تعمیر کیس که ویندوز اکس پی داشت با 512 مگابایت حافظه و 80 گیگابایت هارد دیسک .

مدل مادربورد asus p5 s 800

سی پی یو سلرون بود و برای همین دلیل سرعت دستگاه کم بود .اگر سی پی یو هم تعویض می کردم و سری پنتیوم 4 می بستم ، بدون شک سرعت سیستم بهتر می شد ولی بدلیل اینکه هزینه تمام شده برای مشتری بالا نرود از این کار منصرف شدم .

تعویض سیم کارت همسرم در دفتر ایرانسل.بعد اینکه با پیامک به ایرانسل اطلاع دادید که می خواهید سیم کارت خود را تعویض کنید و به 4g  تبدیل کنید ، کارشناس ایرانسل با شما تماس می گیرد و نشانی می پرسد برای ارسال سیم کارت . بعد از چند روز پیامک از ایرانسل می آید که باید در تاریخ موردنظر برای دریافت سیم کارت اقدام کنید .

افطاری منزل علی آقا و صرف پرده پیچ

بستن رم های دی دی آر وان - ddr1 بر روی سیستم مشتری .و گرفتن حق الزحمه و پرداخت پول رم ها به حسن آقا

خیابان حیدری فروشگاهی هست که قیمت مودم هاش 130 هست . در صورت نیاز باید برم از اونجا تهیه کنم .

افطاری منزل علی آقا و کنگر پاک کردیم تا ساعت 11 و خوراک بادمجان با برنج خوردیم

افطاری منزل پدرم و قاسم دایی هم بودند و خورشت قورمه سبزی خوردیم.

پرتغال هم دیگه آخراش هست . هم کوچک تر شده و هم شیرین تر از قبل .