دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

آشنایی با سوکت های کپسولی – کنتاکت و اس ام دی و لامپ ها در پژو 405

در سواری پژو 405 تنوعی از سوکت های لامپ را داریم . سوکت هایی که من تحقیق کرده ام و عموما همین گونه است وخ ودم دسته بندی کردم  عبارتند از :   

ادامه مطلب ...

خاطرات دی ماه 1399

تعمیرات صندلی - دماسنج - تخم گذاری طوطی -

دوشنبه 1 دی ماه

در خصوص کسب درآمد مطالعه می کردم که به سایت زیر رسیدم و مقالاتش را خوندم . نکات خوبی داشت که به کمک من اومد . لینک سایتش این هست .

امروز کاربرد مقاومت ان تی سی را یاد گرفتم . وقتی که بخاری برقی فن دار کار می کند ، چنانچه جلوی آن را بپوشانید تا گرما توسط فن بیرون نرود ، مقاومت داخل دستگاه زیاد شده و دستگاه خاموش می شود . این همان کاربرد مقاومت ان تی سی است .

تعویض یوروستمی پدرم

پرداخت قسط موبایل به جواد آقا 600


سه شنبه 2 دی ماه


چهار شنبه 3 دی ماه

خرید میوه و هویج


پنج شنبه 4 دی ماه

خرید قلع کش و نوک نسوز قلع کش 33244582

پرداخت قبوض تلفن و موبایل

شام منزل علی آقا و کله جوش خوردیم

بارش برف ساعت 1 بامداد


جمعه  5 دی ماه

ظهر هوا آفتاب شد اما صبح به اندازه ای سرد بود که در خانه بودم و پیاده روی نرفتم .

ناهار منزل پدرم بودیم و قورمه سبزی خوردیم .

شب رفتم امیر دیوانی و کوکتل و قارچ خریدم برای شام

دمای هوا 7 درجه زیر صفر بود .


شنبه 6 دی ماه

شستن ماشین با آفتابه آب گرم

چسباندن طبقه کابینت آشپزخانه منزل پدرم با چسب رازی

خرید مولتی متر 9205 به قیمت 195

الکترونیک شاپ 32221311


یک شنبه 7 دی ماه


دو شنبه 8 دی ماه

لحیم کاری روی برد پاور کامپیوتر و  برداشتن خازن با قلع کش و باز کردن آرمیچر سی دی رام ایسوس

تعویض یوروستومی پدرم

خرید قطره اشک مصنوعی از داروخانه نظری


سه شنبه 9 دی ماه

باز کردن لن تستر شبکه با پیچ گوشتی دو سو و مشاهده برد اصلی که مشکلی نداشت و چون باطری کتابی نداشتم تعداد 6 عدد باطری قلمی را به هم وصل کردم و لن تستر کار کرد و متوجه شدم که دستگاه سالم است و باطری خراب است .


چهارشنبه 10 دی ماه

آموزش باز نشدن درب سی دی رام و ضعیف شدن لنز سی دی رام

آموزش کامل تعمیرات سی دی رام و دی وی دی رام به همراه لحیم کاری


پنج شنبه 11 دی ماه

مراقب درس دکتر سرگلزایی

مطالعه درس الکترونیک - خازن - سبحان واحد

منزل علی آقا رفتم و شیرین پلو را گرفتم و شام میل کردیم .


جمعه 12 دی ماه

خرید برنج از حاج محمد

شب با پدرم منزل علی آقا بودیم و سیرابی خوردیم .

کرایه ماشین اسنپ را هم علی آقا حساب کردند .


شنبه 13 دی ماه

آموزش تعمیرات لامپ

شام منزل علی آقا و پیتزا خوردیم .


یکشنبه 14 دی ماه

مشاهده آموزش لحیم کاری آقای سبحان


دوشنبه 15 دی

منزل پدرم رفتم و یوروستومی را تعویض کردم


سه شنبه 16 دی

سفارش لامپ ال ای دی به eca

آشنایی با سایت نمای دانش و تعمیر ریموت کنترل

آشنایی با سایت تعمیر سی دی رام


چهار شنبه 17 دی

چطور کلیدهای کنترل تلویزیون را تعمیر کنیم ؟

استفاده از محلول گرافیت - مایع گرافیت - زرورق رسانا - قلع - طلق رسانا

در گوگل جستجو کردم و به آگهی در خصوص طلق رسانا رسیدم که هر طلق 50 تایی را 3000 می فروشد .

آدرس سایت :

www.tusco.ir www.ressana.ir

09362562939

aminhoseinpoor53@gmail.com

خرید به کیلویی 12000 و برای پدرم هم خریدم.

طوطی تخم گزاشته بود . این اولین تخم او بود .


پنج شنبه 18 دی

مغازه اوستا اکبر رفتم و  سینی زیر موتور را باز کرد و موتور پژو را بازدید کرد و گفت از سرسیلندر روغن ریزی دارد و درب سوپاپ هم روغن می دهد و گفت 3 ساعت کار داره و یک میلیون هزینه اش در می آید .

کلاس آزمایشگاه شبکه برگزار شد.


جمعه 19 دی

هوا صبح سرد بود و پیاده منزل پدرم رفتم تا بلکه حجت عمو را ببینم اما دیر رفتم و ایشان رفته بودند .

قفس طوطی ها را تمیز کردم و متوجه شدم طوطی تخم گذاشته است . این تخم دوم بود . تخم اول را چهارشنبه گزاشته بود .

نان سنگک خریدم و برای علی آقا هم بردم  و از منزل علی آقا آبگوشت را گرفتم .


شنبه 20 دی

 مغازه حاج تقی رفتیم و با پدرم فرش ها دیدیم . اون فرشی که پدرم می خواست نداشت .

خرید دماسنج جیوه ای 25000

فوم سه میل خریدم 4 متر 20000 و برای تعمیر صندلی به مغازه اوشن رفتم . وقتی اوستا صندلی راننده را باز کرد ، دید که زیر صندلی فوم قوی گزاشته اند و گفت ابر صندلی شکسته و باید ابر را عوض کنم . حرف اوستا را گوش کردم و ابر را عوض کردیم و یکی از خارهای فنر هم شکسته بود که آن را هم عوض کرد و صندلی را بست و خیلی خوب شد  . صندلی شاگرد را باز کرد و اون صندلی فوم نداشت و فوم گزاشت و  3 تاز فنرها شکسته بود که فنر را عوض کرد . چ

چراغ سقفی را هم عوض کردم و ال ای دی بستم و جمعا 290 پرداخت کردم .


یک شنبه 21 دی ماه

رینگ زاپاس کاشین را با رینگ چرخ عقب تعویض کردم چون که رینک تاب داشت و بالانس هم جوابگو نبود .

تعویض والف لاستیک - بالانس کردن یک چرخ و خارج کردن رینگ از زاپاس و وصل کردن رینگ به لاستیک جدید 50


دو شنبه 22 دی ماه

ماشین را کارواش بردم و روشویی و زیر شویی شد 25000

تماشای بازی استقلال 2 و پرسپولیس 2

تعویض یوروستومی پدرم


سه شنبه 23  دی ماه

طوطی تخم سوم کرد .

دماسنج روی قفس دمای 36 را نشان می دهد .


چهارشنبه 23  دی ماه

آموزش تعمیرات پاور کامپیوتر - به زبان ساده و مفید



پنج شنبه 24 دی ماه

منزل علی آقا بودیم و محمود آقا هم بودند و شام دنبه و گوشت  ذغالی خوردیم


جمعه 25 دی ماه

ناهاز از غذا پزی دلیشز قورمه سبزی و کوبیده گرفتیم و خوردیم در ماشین

شام منزل علی آقا بودیم و مرغ خوردیم.حاج ابولفضل و پسران هم بودند .


شنبه 26 دی ماه

منزل پدرم رفتم تا شیر آب ظرفشویی که آب می داد را درست کنم اما شیر باز نشد و فقط چسب سیلیکونی زدیم به کنار شیر.

لامپ 10 وات خریدم 20000 و لامپ انباری را تعویض کردم .


یکشنبه 27 دی ماه

مراسم پنجم مادربزرگ

ناهار منزل علی آقا و کله پاچه خوردیم با آقا رحمان و اکبر آقا و آقا محسن و آقا مرتضی


دو شنبه 28 دی ماه

خرید لامپ برای چراغ جلو

خرید لامپ برای صندوق عقب

تعویض یوروستومی پدرم


سه شنبه 30 دی ماه

سفارش کار نوشتن مقاله از فصل سوم کتاب

نصب لامپ صندوق عقب با خلاقیت و برقکاری. چون لامپ برای 206 بود و فیش برق آن برای 405 مناسب نبود . وقتی اومدم نصب کنم ، سیم قطب مثبت و قطب منفی با هم اتصال کرد و فیوز پرید . چراغ های سقفی قطع شد و دزدگیر عمل نمی کرد . بالاخره متوجه شدم که فیوز خراب شده و چون در ماشین فیوز نداشتم با فیوز 30 آمپر مه شکن که نیاز نبود عوض کردم .

راهنمای کامل فیوز های 405 - به همراه آمپر و عملکرد هر فیوز