دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

چگونه سیم کارت ایرانسل خود را شارژ کنیم یا برای دوست خود شارژ بفرستیم ؟

برای شارژ کردن سیم کارت ایرانسل راحت ترین روش این است که به نزدیک ترین دستگاه عابر بانک برویم و خرید شارژ ایرانسل کنیم .یا با دستگاه های پوز که در هر مغازه ای الان پیدا میشه ، شارژ بخریم . یا از باجه های روزنامه فروشی شارژ بخریم که یک تکه کاغذ میدن و ما اون شماره را وارد گوشی می کنیم و شارژ میشه .

موضوع اینه که یکی از دوستان من که سیم کارت ایرانسل داشت روی تبلتش و می خواست بسته اینترنتش را فعال کنه بلد نبود و از من کمک خواست که چیکار باید کنم ؟

موضوع اصلی اینه که وقتی سیم کارت ایرانسل روی تبلت یا آیپد نصب هست و ما نمی توانیم کد را وارد کنید و یا بلد نیستیم این کار را بکنیم ،   چطوری سیم کارت را شارژ کنیم ؟

شارژ با دستگاه عابر بانک :

برای این منظور می توانید از شارژ تاپ آپ یا TOP UP  شارژ درجا استفاده کنید . یعنی به دستگاه عابر بانک مراجعه می کنید و شارژ تاپ آپ را انتخاب می کنید و شماره ایرانسل را وارد میکنید و شارژ صورت می گیرد .

شارژ با ایرانسل من :

این را برای کسانی می نویسم که با کامپیوتر یا لپ تاپ به سایت ایرانسل وصل  می شوند . با مراجعه به سایت ایرانسل من و وارد شدن به پروفایل سیم کارت خود می توانید هم سیم کارت خود را شارژ کنید و هم سیم کارت دوست خودتون را . برای این کار باید رمز حساب اینترنتی داشته باشید . نحوه گرفتن رمز آسان هست و  با دادن شماره ایرانسل خود رمز برای شما ارسال می شود که می توانید آن را تغییر دهید . در حقیقت با داشتن رمز اینترنتی می توانید از خدمات ایرانسل استفاده کنید .

همچنین می توانید برای دوست خود بسته اینترنت بخرید . گزینه شارژ مجدد و دیگران را بزنید و خرید شارژ .برای خرید بسته اینترنت کافیست گزینه هدیه به دوست را بزنید .

چگونه از مبلغ تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مطلع شویم :

*70# را بگیرید. ستاره 70 مربع

خدمات ایرانسل :

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی برای کم کردن هزینه مکالمه از 70 تومان در هر قیقه به 33 تومان

فعال کردن آهنگ پیشواز ، پیشواز صوتی ، پیشواز فلش

فعال کردن بسته اینترنتی برای سیم کارت

خرید شارژ یا خرید اعتبار برای سیم کارت

راه اندازی اینترنت با دستگاه وای فای ایرانسل

وقتی که کارت بانک ملت خود را در دستگاه ATM جا گزاشتید

اگر کارت بانکی ملت خود را روی دستگاه عابر بانک جا گزاشتید و وقتی آمدید به عابر بانک دیدید کارت شما نیست بهتر است این کار را انجام دهید .

غیر فعال کردن یا مسدود کردن کارت بانک ملت :

بهتر است کارت بانک خود را مسدود یا غیر فعال کنید .غیر فعال کردن با مسدود کردن فرق می کند . وقتی کارتی را مسدود می کنید برای استفاده دوباره از آن بایستی کارت را باطل کنید و دوباره کارت صادر شود اما وقتی کارتی را غیر فعال می کنید ، بانک می تواند دوباره آن را فعال کند.

از خود دستگاه عابر بانک اقدام کنید و کلید تایید یا ثبت را بزنید و از منویی که ظاهر می شود ، گزینه مسدود کردن کارت های بانکی را بزنید و آنگاه شماره کارت را وارد کنید و  رمز کارت را وارد کنید و تایید کنید . با این کار کارت بانکی خود را مسدود کرده اید و هر کس کارت شما را پیدا کند یا داشته باشد نمی تواند از آن استفاده کند . حنی اگر رمز کارت را داشته باشد .

صدور کارت بانک ملت :

صدور کارت بانک ملت هزینه دارد 2300 تومان . همچنین اگر شما دارای حساب های مختلف باشید و بخواهید کارت بانک شما به حساب های دیگر وصل باشد ، برای هر حساب مبلغ 1500 تومان بایستی کارمزد پرداخت کنید . نیازی به پرداخت پول نیست و بانک از حساب شما برداشت می کند . کارت بانک ملت شماره شبا را روی کارت چاپ می کند که این هم یک خلاقیت جدیدی است  که من در کارت های دیگر بانک ها ندیدم .

من کارت بانکی خود را که فراموش کرده بودم از دستگاه عابر بانک بر دارم  و مسدود کردم و دوباره از بانک درخواست صدور کارت دادم و فعال کردم . مرداد 1397

گزارش کارآموزی در مرداد 1397

روز یکشنبه :

انجام پرینت دانشجویان و مشتریان با برنامه پیپر کاتpaper cut

عضو کردن دانشجویی که در سیستم پیپر کات عضو نبود

روز دوشنبه :

راه اندازی اینترنت بی سیم روی تلفن همراه یکی از دانشجویان

روز سه شنبه :

جابجایی پرینتر خراب با پرینتر سالم . پرینتر کاغذ را بالا نمی کشد .

روز چهار شنبه :

تنظیم کردن ساعت کامپیوتر ها

آپدیت کردن آنتی ویروس کامپیوترها

کپی کردن نرم افزار ویژال استودیو در فلش دانشجو

روز پنج شنبه :

نصب اوبونتو روی کامپیوتر برای کار کردن دانشجو با اوبونتو

روز یکشنبه 21 مرداد

آموزش ورد به دانشجویی که نمی توانست پاورقی درست کند .


31  راه برای درک زبان بدن زنان