دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

چگونه با فناوری اطلاعات می توانیم ترافیک درون شهری را کاهش دهیم ؟

روزانه تعداد زیادی خودرو از شرکت های خودروسازی تولید و برای استفاده راهی شهرها می شوند .

گفته می شود در هر 20 ثانیه یک خودرو از شرکت های خودروسازی انگلیسی تولید می شود و همچنین تعداد خودروهای کشور آلمان 5 برابر کشور ایران است .

اما در شهر قزوین من مشاهده می کنم که استفاده از حمل و نقل اتوبوسرانی بسیار کمتر می باشد و مردم ترجیح می دهند با ماشین شخصی استفاده کنند و حتی تاکسی نیز کمتر استفاده می شود .

میزان و ساعات ترافیک در هر شهر در ایران متفاوت می باشد . به عبارتی دیگر با مطالعه و بررسی دقیق می توانیم برای هر شهر تشخیص دهیم که ترافیک چه ساعاتی می باشد .

تمامی خیابان های قزوین به یک شکل ترافیک ندارند و در هر خیابان ترافیک متفاوت است . ترافیک صبحگاهی که مردم به سر کار می روند و بچه ها به مدرسه می روند طبیعی و عادی است اما ترافیک در بلوار جمهوری اسلامی به دلیل عملیات پل بیشتر زمان های روز را شامل می شود .

همچنین میدان تره و بار قزوین ، خیابان مولوی ، شهید انصاری و طالقانی  یکی از پر ترافیک ترین نقاط شهر قزوین است که می شود با روش های فناوری اطلاعات ترافیک را کاهش داد .


A large number of daily vehicle production and for the way cities are car companies .

It is said that every 20 seconds a car from car companies as well as the number of vehicles produced English Germany 5 against Iran.

But in the city of Qazvin, I see that the use of passengers is very less and people prefer to use their private cars and taxis also used less .

The traffic hours in each city is different in Iran . In other words, careful study of each city we can recognize that traffic is what a few hours .


چگونه بدون دریافت وام از بانک خانه دار شویم ؟

تاریخ مقاله اسفند 1394


سپرده گذاری در حساب ، معدل میانگین حساب ، خرید اوراق قرضه بانک مسکن ، دریافت تسهیلات ، سود بانکی بدون سپرده 21 درصدی ، کارمزد بانکی ، سود وام بانکی با سپرده 16 درصدی ، استعلام از بانک برای ضامنین  و .... .

این ها بخشی از اصطلاحات رایج و متداولی بود که هر شخص یا فردی که برای گرفتن وام بانکی برای خرید مسکن  به بانک مراجعه می کند با آن روبرو است .

اما آیا می شود خانه خرید و از درگیری با این اصطلاحات نجات یافت ؟

چگونه می شود صاحب خانه شد بدون اینکه وام از بانک دریافت کنیم ؟

چگونه می توان سود کمتری بابت تسهیلات یا وام دریافتی پرداخت کرد ؟

برای این منظور اگر مبلغ مشخص و معینی دارید که می خواهید خانه بخرید و نمی توانید سپرده تهیه کنید و در بانک بگذارید و یا شرایط باز پرداخت و میزان اقساط ماهیانه آن طوری که شما میل دارید نیست ، از شما دعوت می کنم این مقاله را حتماً  بخوانید .

در بهترین حالت اگر شما هر چه زودتر با بانک تسویه کنید ، قطعاً سود کمتری به بانک پرداخت کرده و زودتر صاحب خانه خواهید شد شرایط پرداخت وام ها در هر بانک متغیر است . به عنوان نمونه  در بانک مهر اقتصاد ، بیشترین زمانی که میتوانید تعداد اقساط خود را تعیین کنید 60 ماه یا به عبارتی 5 سال می باشد  . همچنین اگر به دنبال اقساط بلند مدت یعنی 12 ساله و تعداد اقساط 144هستید تا قسط ماهیانه را کمتر کنید باید به سراغ بانک مسکن بروید .

من از بانک مهر اقتصاد 11 میلیون وام گرفتم با سود 4 درصد و اقساط ماهیانه 445000 تومان -دو ساله

برای گرفتن این وام ، پول به حساب گزاشتم و حداقل باید 4 صبر کنید تا وام بگیرید و این طور نیست که بعد از دو ماه وام بگیرید . بعد از گذشت مدت انتظار که 4 ماه می باشد ، معدل حساب شما را می گیرند و بعد با توجه به شرایط شما وام می دهند .


اما اگر بتوانید نیمی از پول خانه را تهیه کنید و مابقی از پول خانه را با صاحب خانه در تعداد اقساط به توافق برسید ، آن وقت بدون گرفتن وام از بانک صاحب خانه خواهید شد .

اما باید توجه داشته باشید که اقساط ماهیانه کمتر از 860 هزار تومان و بیشتر از 1500 هزار تومان  نباشد چون این روش شرایط مناسبی را فراهم نمی کند بنا به دلایل زیر :

 حداقل حقوق در سال 1395 شده 811 هزار تومان  می باشد .

به ازای 30 میلیون سپرده در بانک به طور میانگین ماهیانه 430 هزارتومان سود تعلق می گیرد و برای 60 میلیون 860 هزار تومان .

بنابراین با این روش حساب پی به این نکته خواهید برد که نبایستی اقساط شما کمتر از 860 هزار تومان باشد چون برای صاحب ملک مقرون به صرفه نمی باشد .

برای نمونه اگر ارزش خانه ای 100 میلیون باشد و شما 40 میلیون پول نقد داشته باشید ، می توانید 60 میلیون مابقی را در طی 5 سال به صاحب ملک پرداخت نمایید .


شرایط دریافت  وام در بانک صادرات در تیر ماه 95

برای گرفتن وام به مبلغ 60 میلیون از بانک صادرات ، بازپرداخت اقساط 3 ساله هست و برای وام 60 میلیون ، اقساط ماهیانه میشه 2170000 تومان . برای این منظور باید مبلغ 30 میلیون به مدت 8 ماه در بانک بماند و سند خانه در ضمانت بانک باقی  می ماند . نرخ سود تسهیلات 18 درصد می باشد. ضریبی که در نظر گرفته شده 1.5 می باشد . نام این وام تعمیرات مسکن می باشد .

گونه دیگر وام این است که 10 میلیون سپرده در بانک میزارید و مسدود می ماند و سود 8 درصد میده بانک و 5 برابر این مبلغ یعنی 50 میلیون وام میده . متقاضی باید در عرض 3 سال با سود 18 درصد وام را با بانک تسویه کند .


بانک مهر اقتصاد قزوین

شعبه شهید بابایی

کارمند آقای ملکی امور وام را انجام می دهد .

02833689464




چگونه بهترین کارمند را انتخاب کنیم و چطور استخدام کنیم ؟

صورت و بیان  مساله :

انتخاب  بهترین کارمند ، پزشک ، خدمتکار ، راننده  ، همیشه برای مدیران و معاونان و مسولان سوال یا چالش بوده است . حتماً  دوران ابتدایی و راهنمایی را به یاد دارید که مدرسه به دانش آموزان برتر جوایز اهدا می کرد . نمره معدل شاخص و معیار و یا به عبارتی علمی پارامتری بود که به استناد آن دانش آموز برتر شناسایی می شد و به پاس تشویق و قدرانی از زحمات او به او جایزه از سوی مدیر مدرسه و معلم او به او هدا می شد . در دنیای کسب و کار و تجارت الکترونیک به اعتقاد بنده باید یک معیار و یا همان معدل را برای فرد یا تجارت تعیین کنیم تا بدین وسیله از او تشکر کنیم و انصاف و عدالت را نیز به جای بیاوریم . اما چطور ؟

چگونه از میان تعدادی نیروی انسانی بتوانیم بهترین کارمند را انتخاب کنیم ؟

در این مقاله سعی دارم روشی را معرفی کنم که می تونه تا حدودی به انتخاب بهترین کارمند کمک کنه . بهترین روش و علمی ترین روش معدل است  و باید معدل بدست بیاوریم تا بتوانیم نسبت به آن تصمیم گیری کنیم . باید معیاری را قرار دهیم و سلیقه ای عمل نکنیم . باید یک سری استاندارد تعیین کنیم و نسبت به آن عملکرد فرد را امتیاز بدهیم . نتایج باید قابل مشاهده و مکتوب باشد .

 یعنی اگر می گوییم شما به این خاطر کارمند برتر نشدید چون تلفن زیاد زنگ میخورد و شما جواب نمی دادید به این دلیل انتخاب نشده اید .

قطعاً هیچ ارباب رجوعی به کارمندی که کمتر در اتاقش هست یا برخود محترمانه ندارد و یا سوالی در زمینه کاری از او پرسیده می شود اما نمی تواند جواب دهد ،  نمره یا امتیازی نمی دهد .


حضور به موقع و قبل از شروع ساعت کاری 1 امتیاز

پاسخگویی به تلفن قبل از سه زنگ اول 1 امتیاز

پوشش مناسب و رعایت حجاب  تعریف شده بر اساس موازین اداره 1 امتیاز

نصب مشخصات نام و نام خانوادگی و سمت مربوطه و کارهای بر عهده وی  بر روی میز کار 1 امتیاز

شرکت در برنامه های فرهنگی و نماز  بر اساس زمان تعیین شده  1 امتیاز

عدم استفاده از تلفن همراه و نرم افزار های موبایلی مثل پیامک ، تلگرام در زمان حضور ارباب رجوع 1 امتیاز

ارتباط عمومی قوی و مناسب با ارباب رجوع ( گفتن سلام  ) قبل از صحبت کردن ارباب رجوع  1 امتیاز

ارائه راهنمایی های لازم علاوه بر خدمات و راهنمایی های تعیین شده 1 امتیاز

ثبت مشکلات و سوالاتی که مربوط به او نیستند و مطرح کردن آنها به رئیس مافوق و ارائه نتیجه به ارباب رجوع 4 امتیاز

خروج و ترک اداره دیرتر از ساعت تعیین شده 2 امتیاز

خلاقیت و نوآوری و تلاش برای جلب رضایت و مشتری مداری  و برندینگ سازمان یا اداره  3 امتیاز

تهیه و نصب جدیدترین  اطلاعیه ها و بخشنامه های مرتبط با ارباب رجوع در محل مناسب 1 امتیاز

داشتن بیشترین روز یا ساعت مانده مرخصی 3 امتیاز

 

 
در صورتی که فکر می کنید شاخص های دیگری باید به این جدول اضافه یا کم شود ، با ذکر دلیل مربوطه برای بنده ایمیل بفرمایید . نظرات شما پس از بررسی در سایت قرار گیرد .


kamal.spprt@gmail.com




ردیفسوال امتیاز
1حضور به موقع و قبل از شروع ساعت کاری1
2پاسخگویی به تلفن قبل از سه زنگ اول 1
3پوشش مناسب و رعایت حجاب  تعریف شده بر اساس موازین اداره 1
4نصب مشخصات نام و نام خانوادگی و سمت مربوطه و کارهای بر عهده وی  بر روی میز کار 1
5شرکت در برنامه های فرهنگی و نماز  بر اساس زمان تعیین شده  1
6عدم استفاده از تلفن همراه و نرم افزار های موبایلی مثل پیامک ، تلگرام در زمان حضور ارباب رجوع 1
7ارتباط عمومی قوی و مناسب با ارباب رجوع ( گفتن سلام  ) قبل از صحبت کردن ارباب رجوع  1
8ارائه راهنمایی های لازم علاوه بر خدمات و راهنمایی های تعیین شده 1
9ثبت مشکلات و سوالاتی که مربوط به او نیستند و مطرح کردن آنها به رئیس مافوق و ارائه نتیجه به ارباب رجوع 4
10خروج و ترک اداره دیرتر از ساعت تعیین شده 2
11خلاقیت و نوآوری و تلاش برای جلب رضایت و مشتری مداری  و برندینگ سازمان یا اداره  3
12تهیه و نصب جدیدترین  اطلاعیه ها و بخشنامه های مرتبط با ارباب رجوع در محل مناسب 1
13داشتن بیشترین روز یا ساعت مانده مرخصی 3
14

نظام آموزشی در کشور چین چگونه است ؟


پیزا، برنامه بین المللی ارزیابی دانش آموزان، پژوهش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است که هر سه سال، نظام های آموزشی در اقصی نقاط جهان را از طریق آزمایش هزاران دانش آموز پانزده ساله ارزشیابی می کند. آزمون بر مبنای دانش مورد نیاز در بزرگسالی در زمینه خواندن، ریاضیات و علوم انجام می شود.


چین دائما در صدر جدول پیزا قرار می گیرد و آخرین نتایج نشان می دهد که نظام آموزشی در شانگهای نه تنها جزو بهترینها بین ۶۵ کشور شرکت کننده است، بلکه تقدم خود را نیز افزایش می دهد. درس های اصلی، زبان، ریاضی و علوم بسیار مهم اند زیرا در امتحان ها ضریب بیشتری دارند. به همین دلیل دانش آموزان بیشتر بر روی این درس ها تمرکز می کنند.

فقط تمرکز بر یادگیری دانش باعث شده است که دیگر جنبه های توسعه فردی نادیده انگاشته شوند. متخصصان

آموزشی امروز در پی ایجاد توازن هستند و به همین دلیل است که مقوله های دیگری مانند اهمیت دادن بیشتر به ورزش را نیز در نظر می گیرند.

در رده بندی نظامهای اموزشی پیزا، کشورهای آسیایی در زمینه مهارت های ریاضی در هفت رتبه اول قرار دارند و پشت سر آنها پنج کشور اروپایی، از جمله استونی قرار گرفته اند.

استونی در آزمون پیزای سال ۲۰۱۲ به نتایج عالی در بین ۶۵ کشور شرکت کننده دست یافت. دانش آموزان پانزده ساله این کشور، در بین بهترین های جهان و اروپا قرار گرفتند.

برنامه آموزشی سال ۱۹۹۶ میلادی قدمی در مسیر درست بود که هدف های آموزشی و راه های رسیدن به آنرا تعیین و بر استقلال مدرسه تاکید کرد.