دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

چگونه از سایت دیوار ماشین مناسب بخریم؟

1- تشخیص دهید که فروشنده ماشین واسطه هست یا فروشنده واقعی.صاحب ماشین است یا ماشین را به شخص دیگری برای فروش سپرده است .

2-شرط تعیین کنید . ماشین را 200 کیلومتر استفاده می کنید و نخواستید پول اون 200 کیلومتر را پرداخت می کنید .یا ماشین بدون روغن ریزی و تصادف می باشد .

3- اینکه ماشین تمام تخفیف بیمه دارد دلیل ندارد که تصادف نداشته باشد . ممکن است تصادف کرده اما از بیمه استفاده نکرده و هزینه را نقدی پرداخت کرده است .پس بیمه تما تخفیف ربطی به نداشتن تصادف ندارد .

4-آگهی که خوب همه شرایط را بیان کرده باشد و عکس خودرو گذاشته باشد به مراتب بهتر بوده و بیشتر میشه با آن اطمینان پیدا کرد .

5-اصطلاح اتاق پلمپ یعنی اینکه اتاق صافکاری نشده است و یا از عقب یا جلو صاف نشده است .

6- بعد از اینکه ماشین را به صورت حضوری ملاحضه کردید حتما بخاری و کولر آن را برای مدتی روشن کنید .از سرمایش کولر و گرمایش بخاری خیلی نکنه ها مشخص می شود . انگار که می خواهید به ماشین معاینه بدهید .برف پاکن و چراغ راهنما را هم بد نیست تست کنید . کم پیش میاد ماشین سالم باشه اما برف پاکن خراب باشد.

7-به واژه هایی که فروشنده خودرو می گوید مثل میخوام وام بگیرم ماشین را میفروشم یا به دنبال خرید ماشین شما برای مسافرکشی هستم زیاد توجه نمی کنم .

8- ماشینی که مالیدگی داشته باشه با کنار وایستادن و نگاه کردن از بغل در روز مشخص میشه .مالیدگی ورق ماشین را فرو رفته می کنه و صافکار مجبوره که با چکش اون را صاف کنه و بنابراین حتما نشانی از خودش میزاره . اما در خصوص تعویض گلگیر هنوز استاد نشده ام تا بگم .

نکته شماره ا :

یادمه رفته بودم یک پژو 2000 ببینم که در صورت پسندیدن بخرم . ماشین معاینه فنی داشت اما شیشه جلو شکسته بود . دلسرد شدم و نخریدم .چون چطوری میشه ماشین معاینه فنی داشته باشد اما شیشه جلو شکسته باشد؟

نکته شماره دوم :

سعی کنید حتما ماشین را در روز روشن ببینید و بخرید چون در روز بهتر می توانید ماشین را بازرسی کنید و مالیدگیشو ببینید . میخواستم ماشین شخصی را ببینم . هر چه قدر زنگ زدم جواب نداد . نزدیک غروب بود که خودش زنگ زد و گفت میخوای ماشین را ببینی بیا فلان روستا . من گفتم الان نمی تونم بیام چون شب نمیشه ماشین را دید . گفتم فردا میام که دیگر فردا هم زنگ نزد .


تجربه فروش کالایی را در سایت دیوار داشته اید ؟

بله. من دوچرخه خود را از طریق سایت دیوار فروختم . حدود یک ماهی بود که در دیوار بود و مشتریان تماس می گرفتند اما بالاخره یک نفر درخواست بازدید از دوچرخه داد و قتی دید خرید . من هم فاکتور فروش ، قمقمه ، قفل دوچرخه و گلگیر را به ایشان تحویل دادم .فروردین 1398



گزارش کار بهمن ماه 1397 در خصوص تعمیرات و نگهداری کامپیوتر ها

1- باطری تعداد 3 دستگاه کامپیوتر سایت برنامه نویس را عوض کردم .اما چرا باید باطری عوض کنم ؟

وقتی کامپیوتر را روشن می کردیم سیستم پیغام F1  می داد و و قتی F1  را می زدیم وارد Setup  می شد و تاریخ سیستم را که نگاه می کردم روی 2002 قرار گرفته بود و برای همین دلیل نشان میداد که باطری خراب هست و من تعویض کردم و باطری 2032 مارک سونی انداختم . باطری های خراب مدل newsun ,, kts بود . بعد اومدم با ولت متر باطری را چک کردم دیدم زیر 1 ولت هست .وقتی باطری سکه ای می خرید به شماره مدل اون توجه کنید که 2032 باشه .

2-کامپیوتر اتاق پروژه تصویر نمی داد اما روشن می شد . یعنی می تونستیم صدای فن پاور را بشنویم و چراغ های ای ای دی روی کیس روشن می شد . درب کیس را باز کردم و رم را درآوردم . دیدم بوق نمی زنه مادربورد وقتی که رم نداره . از این طریق فهمیدم که مادربورد خراب می باشد و تصویر ندانش برای همین هست که مادربورد خرابه .

مادربورد مدل گیگابایت بود و از تولیدش 12 سال می گذشت . یعنی رم های DDR1  میخورد . giga-8i865-pe


به طور کلی باطری اکثر مادربورده های کامپیوتر رومیزی 2032 هست . cr2032

برای تست باطری سکه ای ، با مولتی متر دیجیتال ، سلکتور را روی ولتاژ غیر مستقیم بگذارید و مولتی متر مقدار دقیق باطری را نمایش می دهد .

کمال - دی 1399




کلاس آموزشی برق خودرو پراید انژکتوری و کاربراتوری

در این مقاله با برق خودرو به صورت کاملا مبتدی یاد خواهیم گرفت .درون  باطری پراید از دو مایع تشکیل شده : آب مقطر و اسید سولفوریک

ادامه مطلب ...