دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

گزارش کار بهمن ماه 1397 در خصوص تعمیرات و نگهداری کامپیوتر ها

1- باطری تعداد 3 دستگاه کامپیوتر سایت برنامه نویس را عوض کردم .اما چرا باید باطری عوض کنم ؟

وقتی کامپیوتر را روشن می کردیم سیستم پیغام F1  می داد و و قتی F1  را می زدیم وارد Setup  می شد و تاریخ سیستم را که نگاه می کردم روی 2002 قرار گرفته بود و برای همین دلیل نشان میداد که باطری خراب هست و من تعویض کردم و باطری 2032 مارک سونی انداختم . باطری های خراب مدل newsun ,, kts بود . بعد اومدم با ولت متر باطری را چک کردم دیدم زیر 1 ولت هست .وقتی باطری سکه ای می خرید به شماره مدل اون توجه کنید که 2032 باشه .

2-کامپیوتر اتاق پروژه تصویر نمی داد اما روشن می شد . یعنی می تونستیم صدای فن پاور را بشنویم و چراغ های ای ای دی روی کیس روشن می شد . درب کیس را باز کردم و رم را درآوردم . دیدم بوق نمی زنه مادربورد وقتی که رم نداره . از این طریق فهمیدم که مادربورد خراب می باشد و تصویر ندانش برای همین هست که مادربورد خرابه .

مادربورد مدل گیگابایت بود و از تولیدش 12 سال می گذشت . یعنی رم های DDR1  میخورد . giga-8i865-pe


به طور کلی باطری اکثر مادربورده های کامپیوتر رومیزی 2032 هست . cr2032

برای تست باطری سکه ای ، با مولتی متر دیجیتال ، سلکتور را روی ولتاژ غیر مستقیم بگذارید و مولتی متر مقدار دقیق باطری را نمایش می دهد .

کمال - دی 1399




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد