دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

مدیریت استراتژیک

این درس یک درس  3 واحدی می باشد که 2 واحد آن به صورت تئوری و 1 واحد آن به صورت عملی می باشد.

برای این کتاب منابع مختلفی وجود دارد اما منبعی که استاد ، خانم راضیه پاکدامن معرفی کرده اند کتاب " مدیریت استراتژیک با ترجمه رضایی و پارساییان می باشد .


نکته مهم شماره 1 :

یکی از مهمترین بخش های مدیریت استراتژیک ، تعیین ماموریت می باشد . در تعیین ماموریت مشخص می شود که اساساً ما می خواهیم چه کاری را انجام دهیم .برای رسیدن به این هدف نیاز به یک برنامه منظم و دقیق داریم .

اگر توجه کرده باشید به جرات می توان گفت که علت شکست بسیاری از سازمان ها و شرکت ها نداشتن همین برنامه و استراتژی و تعیین ماموریت می باشد .

این کتاب دارای 10 فصل می باشد و هر یک از فصل ها می تواند یک موضوعی برای تحقیق باشد و واحد عملی این درس را جبران نماید .


انواع استراتژی:

1-استراتژی یکپارچگی

2-استراتژی متمرکز

3-استراتژی تنوع

4-استراتژی عمومی مایکل پورتر

5-استراتژی تدافعی



شرکت بلک بری سه تن از مدیران ارشد خود در بخش رئیس بازاریابی ، ریس مالی و رئیس اجرایی را به دلیل عدم تحقق وعده هایی که داده بودند از کار برکنار کرد .


نمونه های دیگر استراتژی

استراتژی جایگزین : این استراتژی معمولا در اقتصاد و بازرگانی استفاده می شود و مواقعی استفاده می شود که بحث منافع اقتصادی مطرح باشد . به عنوان مثال کشور روسیه بعد از عدم توافق در قیمت گاز با کشور اوکراین ، تصمیم به جایگزین کردن قبرس بجای اوکراین برای فروش گاز به اروپا شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد