ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
برای اطلاع از نام و نشانی استخرهای قزوین در تابستان 1396 بر روی تصویر زیر کلیک نمایید .
نوع مقاله : پژوهشی
کاربرد مقاله : مشتریان استخر و مدیران و سهامداران استخرهای ورزشی
این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهد :
آیا تغییر برنامه ها و سانس های استخر مفید است یا خیر ؟
وفاداری صاحبان کسب و کار به مشتریان چیست ؟
راه کار جلوگیری از شکست در کسب و کارهای خدمات رفاهی چیست ؟
راه حل اینکه تغییرات مداوم در سانس های استخر را به مشتریان اطلاع رسانی کرد چیست ؟
چگونه در جذب مشتریان نوآوری و خلاقیت کنیم ؟
چگونه از فن آوری اطلاعات در جذب مشتری استفاده کنیم ؟
کمتر مشتری هست که دوست دارد زمانی که به استخر می رود ، پشت درهای بسته قرار بگیرد و یا اصلا دوست ندارد با چنین وضعی مواجه شود و این جمله که ظرفیت استخر تکمیل می باشد و لطفاً بعداً مراجعه فرمایید ، استخر در حال انجام تعمیرات می باشد ، سانس استخر از عمومی به خصوصی تغییر یافته است و تمامی کمدهای لباس تکمیل شده و ظرفیت خالی نداریم ، را بشنود .گفتن هر یک از این عبارات پیامد خوبی برای هیچ کسب و کاری مخصوصاٌ کسب و کارهای خدمات ورزشی مثل استخر ندارد .
علاوه بر وجود چنین مشکلاتی ، مشتری دوست دارد زمانی که به استخر می رود ، کمد جالباسی به اندازه کافی برای او و همراهانش وجود داشته باشد و مجبور نشود از یک کمد برای دونفر استفاده کند. و در مواردی پیشرفته تر ، پارک خودرو فضای مناسب و یا به اصطلاح پارکینگ وجود داشته باشد تا بتواند با آرامش خاطر خودرو را پارک نماید .در فصل زمستان اهمیت داشتن پارکینگ بیش از پیش برای استخر ضرورت می یابد چون که بسیاری از افراد بعد از استخر و پیاده روی بسیار برای رسیدن به ماشین سرما می خورند و دیگر تا مدت زیادی به استخر نمی روند .
در این جا به بررسی این عوامل و میزان وفاداری به مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر می پردازیم :
توجه به واژه احترام به مشتری :
صاحبان کسب و کار برای رونق و بهبود کسب و کار باید به مقوله احترام به مشتری توجه فوق العاده بیشتری نمایند به دلیل اینکه اگر مشتری ناراضی باشد دیگر به آن جا مراجعه نخواهد کرد و در شرایطی که در کسب و کاری فضای رقابت وجود داشته باشد این کار اهمیت بیشتری پیدا می کند و به ضرر صاحب کسب و کار خواهد بود .خصوصاً امروزه شاهد افراد با خصوصیات اخلاقی و فرهنگی و تحصیلی مختلفی هستیم که باید توجه فراوان به آن داشت .
توجه به مشتری مداری :
تغییر مداوم برنامه و سانس های استخر نیز یک امتیاز منفی برای آن کسب و کار یا کسب و کارهای مشابه می باشد . خصوصاً اگر بلیط استخر پیش فروش شده باشد و در آن مثلاً قید شده باشد شنبه ساعت 20 الی 22 برای استفاده عمومی و ناگهان سانس استخر به خصوصی تغییر یابد بدون آنکه به صاحبان بلیط اطلاع رسانی شود این وضع خیلی برای برند و اعتبار استخر تاثیر گذار خواهد بود .
سئوال اینجاست که آیا نباید برنامه سانس را تحت هیچ شرایط تغییر داد ؟
آیا مسئول استخر این اختیار را ندارد که برنامه را تغییر دهد ؟
پاسخ این است که ، اگر صاحبان کسب و کار تمایل به حفظ شهرت و اعتبار برند خود می باشند ، باید از چنین کاری پرهیز کنند و به اصطلاح به بلیط های پیش فروش رفته خود وفادار باشند . این مشکل زمانی رخ می دهد که ناهماهنگی در صدور و چاپ بلیط و نحوه انتشار آن رخ می دهد و یا تغییر تیم مدیریتی . مدیر بلیط ها را با سانس های مشخص پیش فروش کرده و مدیر بعدی بدون اطلاع از آن اقدام به تغییر سانس های استخر می کند که از این امر به پدیده ناهماهنگی نام برده می شود .
از دیگر عواملی که باعث شکست یک کسب و کار می شود ، پدیده قیمت گذاری نادرست می باشد . قیمت گذاری نبایستی با کاهش قابل توجه همراه باشد. یعنی یک دفعه 70 درصد افت پیدا کند مثلا از 10000 تومان به 3000 تومان تنزل پیدا کند و یا قیمت های مختلف و کاذب داشته باشد .
مدیران باتجربه و صاحبان استخر ها ، بیش از اندازه بلیط استخر چاپ و تکثیر نمی کنند و برای بلیط های خود تاریخ انقضا تعریف می کنند و در اقدامی دیگر فقط به یک اداره یا نهایت دو اداره بلیط پیش فروش می فروشند و برای سایر مشتریان بلیط در محل می فروشند .
راه حل لازم برای اطلاع رسانی تغییرات استخر چیست ؟
ارسال پیامک ، نصب بنر و استفاده از تلفن از این اقدامات است که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشد ولی انجام کاراثربخش با کمترین هزینه ملاک می باشد . برای این کار روش ها و استراتژی هایی وجود دارد .
مهمترین استراتژی های بازاریابی الکترونیکی(دیجیتالی) کدامند ؟
1- ایمیل
2- تلفن
3- وب سایت
4- حضوری
استفاده از هر یک از این استراتژی ها می تواند موجب رونق کسب و کار و پیشرفت در بازاریابی گردد . اما نکته ای که در این میان وجود دارد آنست که موفقیت در هر یک از این استراتژی ها نسبی می باشد . یعنی ممکن است استراتژی ایمیل برای یک کسب وکار یا یک جامعه و فرهنگ خوب باشد ولی برای کسب و کار و جامعه دیگر و فرهنگ دیگری مناسب نباشد و دلایل متفاوتی می تواند به همراه داشته باشد . بنابراین همواره باید به نکات فرهنگی و آداب و رسوم آن توجه خاص داشت .
برای مثال استراتژی ایمیل ارزان و سریع بوده و می تواند نقش مهمی در موفقیت بازاریابی به همراه داشته باشد ولی همه افراد به اینترنت دسترسی ندارند و یا اگر دسترسی هم داشته باشند دارای حساب پست الکترونیکی نمی باشند . همچنین افراد زیادی نیز هستند که دارای پست الکترونیک می باشند ولی ممکن است هفته ای یکبار هم پست الکترونیک خود را چک نکنند . بنابراین نمی توانند از تبلیغات از طریق ایمیل خیلی زود آگاه شوند .
استراتژی استفاده از تلفن تا اندازه ای خوب می باشد و گفته می شود بهترین روش بازاریابی می باشد اما دارای نقاط ضعفی نیز می باشد . برای مثال ممکن است افرادی که با آنها تماس گرفته می شود از پرسش و پاسخ به دلایلی مثل نداشتن وقت امتناع ورزند و یا از اینکه بدون هماهنگی با تلفن آنها تماس گرفته شده تعجب کرده و ابراز ناراحتی کرده و از خرید محصولات شرکت دلسرد شوند .
وب سایت نیز مکان مناسب و خوبی برای بازاریابی و معرفی خدمات می باشند و گفته می می شود که بازاریابی است از نوع کششی یعنی مشتریان خوشان حق انتخاب پیدا می کنند . اما بایستی آنقدر خوب طراحی شوند که در نتایج جستجو ها در رده های اول قرار گیرند . چون بیشتر کاربران در نتایج جستجو، بیشتر شماره های اول را نگاه می کنند و کمتر به سراغ بقیه صفحات می روند . بنابراین مهمتر از طراحی سایت ، آنست که سایت در فهرست اول گوگل قرار گیرد مانند مثال زیر :
همچنین با طراحی خوب و ساده طوری که بیننده بتواند از تغییرات برنامه استخر آگاه شود کمک بسیار زیادی به مشتریان و راهنمایی آنها می نماید و می توان برنامه برای یک ماه از سال داد . مثال زیر :
استراتژی حضوری به نظر می آید که روش مناسب باشد اما باید با اصول آن آشنا بود ، یعنی برای حضور باید وقت گرفت و به موقع در محل حاضر بود و باید معلومات خوبی داشت تا به سوالات مختلف جواب داد .
نمونه هایی از کارآفرینی های الکترونیکی در استارتاپ ها
تخفیف گروهی در سایت های تخفیف گروهی ایرانی
بررسی مسائل استراتژیک در فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
تکنیک ها و روش های جذب مشتری در کسب و کارهای سنتی یا آف لاین
تجارت الکترونیک به همراه شاخصه ها و مدل های آن